Logopeda
mgr Izabela Szafrańska-Staros (Logopeda, Terapeuta ręki)
Kwalifikacja na zajęcia:
We wrześniu w klasach I-III SP logopeda przeprowadza przesiewowe badania, które służą wykryciu zaburzeń rozwoju mowy i komunikacji.
O wynikach przeprowadzonych badań przesiewowych oraz terminach i godzinach spotkań z uczniem rodzice zostają poinformowani poprzez dziennik Librus.
Zakres działań logopedy:
– przesiewowe badanie logopedyczne (kl.I – III);
– przygotowanie programu terapii;
– prowadzenie terapii indywidualnej;
– indywidualne konsultacje z wychowawcami, rodzicami, udzielanie porad;
– przygotowanie pomocy logopedycznych;
– prowadzenie zeszytów do zajęć logopedycznych z zaleceniami do utrwalania w domu;
– informowanie o konieczności odbycia konsultacji z innymi specjalistami, np. laryngolog, ortodonta, foniatra, neurolog, psycholog.
Program zajęć indywidualnych obejmuje:
– ćwiczenia usprawniające funkcję w obrębie aparatu artykulacyjnego;
– ćwiczenia usprawniające narządy aparatu artykulacyjnego;
– naukę prawidłowej wymowy zaburzonych głosek w izolacji;
– utrwalanie zaburzonych głosek;
– ćwiczenia w różnicowaniu głosek opozycyjnych;
– ćwiczenia słownikowe.
Rola Rodzica w terapii logopedycznej:
– wspieranie dziecka;
– dawanie prawidłowych wzorców wymowy;
– zapewnienie opieki innych specjalistów, jeżeli zachodzi taka potrzeba;
– pilnowanie, aby dziecko systematycznie uczestniczyło w zajęciach logopedycznych, prowadziło zeszyt według zaleceń specjalisty;
– codzienna, systematyczna praca z dzieckiem w domu (ok. 10-15 min.).
Sukces terapii logopedycznej opiera się na zajęciach logopedycznych odbywających się na terenie szkoły, opiece innych specjalistów oraz systematycznej pracy w domu.
W celu umówienia się na konsultację logopedyczną zapraszam do pisania wiadomości poprzez dziennik Librus